Home Supplementen Reviews/ Ervaringen Spiergroei versnellen met deze supplementen

Spiergroei versnellen met deze supplementen

by Lucas van Wateringen
spiergroei versnellen supplementen

Of je nou net begint met sporten, een intermediate bent, of gewoon een beest in de sportschool bent die het al jaren doet. Maar één ding is zeker je wilt zo snel mogelijk je spiergroei versnellen en opbouwen.

Maar wat zijn de juiste supplementen om snel spiergroei op te bouwen? Zijn ze gezond en zijn ze veilig?

Laten we proberen deze vragen te bespreken en dan zal ik onderaan dit artikel een review plaatsen van supplementen die je spiergroei versnellen.

Lees je mee?…

Waarom eiwitpoeder om spiergroei te versnellen?

Eiwitpoeder of supplementen zijn een zeer populair supplement als je aan krachttraining of duursporten doet. En niet onterecht, want eiwitten zijn van groot belang voor het herstellen en het groeien van jouw spieren. Daarnaast zijn ze betrokken bij de aanmaak van enzymen en hormonen. Dit zijn twee belangrijke stoffen die voor goede stofwisseling zorgen en je gevoel van welzijn en je humeur.

In dit onderzoek uit 2018 hebben ze 49 mensen gevraagd en gemonitord of eiwitshakes wel echt de spiergroei versnellen.

De uitkomst is dat de mensen die eiwit supplementen kregen een significante groei hadden in de spieropbouw en ook sneller herstelden na een zware training.

Het mooie was dat dit niet alleen bij de mannelijke proefpersonen zo was, maar ook bij de vrouwelijke participanten.

Het kan wel zo zijn dat als je ouder wordt, richting de 50+ dat je meer eiwitten nodig hebt.

Eiwitpoeder of eiwitshakes lijken dus een uitstekende manier te zijn om je spiergroei te versnellen.

welke soorten wei eiwit heb je?

Wat zijn eiwitpoeders en welke soorten heb je?

Eiwitpoeders zijn geconcentreerde eiwitbronnen uit dierlijk of plantaardig voedsel, zoals zuivel, eieren, rijst of erwten.

Er zijn drie veelvoorkomende vormen:

  • Eiwitconcentraten: Geproduceerd door eiwit uit complete voeding te halen met behulp van warmte en zuur of enzymen. Deze leveren doorgaans 60-80% eiwit, terwijl de resterende 20-40% uit vet en koolhydraten bestaat.
  • Eiwitisolaten: een extra filterproces verwijdert meer vet en koolhydraten, waardoor het eiwit verder wordt geconcentreerd. Eiwit Isolaat Poeders bevatten ongeveer 90-95% eiwit.
  • Eiwithydrolysaten: Geproduceerd door verdere verwarming met zuur of enzymen – die de bindingen tussen aminozuren verbreken – daardoor worden hydrolysaten sneller door uw lichaam en spieren opgenomen

Je hebt ook heel veel plantaardige eiwitpoeders, die ook zeker hun voordelen hebben, maar voor mij is wei eiwitpoeder het beste om spiergroei te versnellen en op te bouwen.

en zeker…

Als je de drie vormen wei eiwit poeders combineert. Maar welke 3 vormen heb je eigenlijk?

laten we eens kijken..

welke soorten eiwit

De drie verschillende vormen van wei eiwitpoeder

Wei-eiwitpoeder wordt meestal in 3 verschillende vormen verkocht – isolaat, concentraat en wei hydrolisaat. Dit kan verwarrend zijn om te kiezen welke voor jou geschikt is. Om de zaken een beetje op te splitsen, laten we het hebben over hoe ze alledrie zijn gemaakt.

Wei-eiwit isolaat en whey-eiwitconcentraat zijn verschillend vanwege de verschillende verwerkingsmethoden die worden gebruikt om ze te produceren. Om wei-eiwitpoeder te maken, moet wei-vloeistof worden geëxtraheerd uit zuivelproducten zoals yoghurt of kaas en vervolgens worden gedroogd tot een poeder.

Het grootste deel van whey(wei) is eiwit, maar net als yoghurt en kaas bevat het ook wat koolhydraten en vet. Dit is typisch hoe wei-eiwitconcentraat wordt gemaakt.

Wei-eiwit isolaat wordt anders verwerkt, waardoor het eindproduct meer eiwitten en minder koolhydraten en vet bevat. Doorgaans bevat wei-eiwit isolaat ongeveer 30% meer eiwit in vergelijking met concentraat en aanzienlijk minder koolhydraten en vet (ongeveer 1 g koolhydraten en 0 g vet per portie).

Het is belangrijk om in gedachten te houden dat bij beide opties de kwaliteit van het eiwit hetzelfde is. Je krijgt gewoon meer eiwitten per portie in de isolaat vorm.

Dan heb je nog wei eiwit hydrolisaat, dit is het meest geconcentreerde vorm van wei-eiwit, waar geen vet en haast geen koolhydraten in zitten. Soms zit er in hydrolisaat wel tot 90% alleen eiwitten. Dus als je een dosis nodig hebt is dat perfect.

Het nadeel alleen wel is, dat de gezonde aminozuren en alle andere gezonde elementen worden weggefilterd in het process, om de zuiverste vorm te krijgen. Ansich is dit goed, maar het haalt ook wel belangrijke voedingsstoffen weg.

Misschien vraag je je nu af: Welk eiwitpoeder moet ik nu hebben?

Die vraag is gelukkig vrij simpel te beantwoorden en dat is een combinatie van alle drie. Althans, ik haal daar de beste resultaten mee. Zo krijg je de overige voedingsstoffen van het concentraat binnen en de meer zuivere eiwitten van de isolaat en de hydrolisaat.

En dat zonder de extra vetten en koolhydraten…

Als je je afvraagt waar je deze combinatie koopt, dan kan ik je vertellen dat je door de blauwe link in te drukken je deze eiwit supplementen voor spiergroei kan bestellen.

Spiergroei versnellen met deze supplementen 5

En als je meerdere potten koopt, krijg je ook gratis potten erbij. Ontvang hier gratis jouw potten en ga door naar de officiële website

Maar welke bewezen supplementen hebben we nog meer om snel spieren op te bouwen?

Misschien heb je zelf al op internet gezocht, maar de twee bewezen supplementen voor spiergroei zijn eiwitshakes en creatine.

Maar wat doet creatine precies?…

Het goede van creatine -hoewel dit wel het grootste voordeel is- is dat het ook nog andere voordelen heeft die je in de gym of tijdens een wedstrijd goed van pas zullen komen.

In dit onderzoek is creatine onderzocht en het bleek zeer effectief te zijn als je snel spiermassa wilt opbouwen, maar ook extra kracht en uithoudingsvermogen wilt toevoegen.

Het gekke van creatine dat het nog andere gezondheidsvoordelen heeft die helemaal niks te maken hebben met sporten, zoals:

Tja, dat verwacht je eigenlijk niet van zo’n poedertje, maar de bewijzen liggen er. Maar wat is creatine eigenlijk?

wat is creatine

Wat is creatine?

Creatine lijkt in de moleculaire structuur erg op een aminozuur en komt voornamelijk voor in de spieren van je eigen lichaam. Ongeveer 95% zit in je spieren en de overige 5 procent zit in je lever, nieren en hersenen. Op het moment dat je zware fysieke activiteiten doet wordt de creatine geactiveerd in je spieren, om jou een extra boost energie te geven.

Creatine is dus ook een lichaamseigen stof…

Als je een creatine supplement neemt dan activeert dat de al opgeslagen lichaamseigen fosfocreatine. Deze substantie zorgt er voor dat er extra ATP wordt aangemaakt in je lijf. ATP is een hoog-energie molecuul en verbrand wanneer je intensief gaat sporten zodat je meer energie hebt en harder kan trainen.

Waar helpt creatine nog meer mee in relatie tot spiergroei?

  • Verhoogde werkbelasting: maakt meer repetities mogelijk in een enkele trainingssessie, wat een sleutelfactor is voor spiergroei op de lange termijn .
  • Verbeterde celsignalering: kan de satelliet celsignalering verhogen, wat spierherstel en nieuwe spiergroei bevordert
  • Verhoogde anabole hormonen: Studies wijzen op een stijging van hormonen, zoals IGF-1, na inname van creatine
  • Verhoogde cel hydratatie: Verhoogt het watergehalte in je spiercellen, wat een celvolume-effect veroorzaakt dat een rol kan spelen bij spiergroei
  • Verminderde eiwitafbraak: Kan de totale spiermassa vergroten door de spierafbraak te verminderen.
  • Lagere myostatine spiegels: Verhoogde de niveaus van het eiwit myostatine kunnen de groei van nieuwe spieren vertragen of volledig remmen. Supplementen met creatine kan deze niveaus verlagen, waardoor het groeipotentieel toeneemt.

conclusie eiwitpoeder

Samenvatting betreft creatine als supplement voor spiergroei

Uiteindelijk is creatine een van de goedkoopste, meest effectieve en veiligste supplementen die je kunt nemen.

Het helpt bewezen bij spiergroei en spieropbouw, uithoudingsvermogen, verhoogde werkbelasting, verminderde eiwitafbraak en verhoogde cel hydratatie.

Daarnaast ondersteunt de kwaliteit van leven bij oudere volwassenen, de gezondheid van de hersenen en de training prestaties. Maar ook vegetariërs – die mogelijk niet genoeg creatine uit hun dieet halen – en oudere volwassenen kunnen deze supplementen bijzonder nuttig vinden.

Creatine monohydraat is waarschijnlijk de beste vorm en is uitvoerig getest op veiligheid en is ook veilig bevonden, volgens dit onderzoek.

Waar koop ik deze supplementen om spiergroei te versnellen?

Zoals je hebt kunnen lezen, lijken dit de enigste supplementen die bewezen zijn om spiergroei te versnellen.

Je zou ook kunnen zeggen: als het niet bewezen is, zou je er dan ook geld aan uitgeven?

Niet toch?…

Bij Nutrigo hebben ze gezorgt, dat deze bewezen supplementen, zoals creatine en de beste wei-eiwitpoeder in één product hebben samengevoegd.

Eèn scoop is namelijk precies goed voor een ideale dosering om spiermassa op te bouwen.

Om wat helderheid te geven, zal ik hier ingaan op alles wat met dit supplement te maken heeft.

 

Spiergroei versnellen met deze supplementen 5

De voordelen van Nutrigo Mass

  • Er zijn 3 soorten hoogkwalitatief wei-eiwit poeder in dit supplement verwerkt
  • Ze hebben nu 3000 mg extra creatine per portie toegevoegd
  • Ze hebben nu ook 2000 mg BCAA toegevoegd per pot
  • Een ideale combinatie van de verschillende wei-eiwitten en creatine die haast niet te kopen is en maakt dit supplement uniek.
  • Je krijgt jouw gratis potten bij de aankoop als je meer als één potten Nutrigo lab Mass koopt.

nadelen:

  • Omdat er eiwit-concentraat in zit, krijg je een klein beetje meer koolhydraten en vetten binnen, maar, omdat er verschillende vormen wei-eiwitten inzitten, vlakt dit zich ook mooi uit. Daarnaast neem je ook de positieve eigenschappen mee van de wei-concentraat.
  • Het is niet heel duur, maar echt goedkoop ook niet. Het had van mij wel wat goedkoper gemogen. Mocht je nou 6 potten in één keer kopen, dan ben je wel weer voordeliger uit dan de meeste aanbieders.

De ervaringen met dit wei-eiwitpoeder

Hier zijn wat ervaringen met deze eiwitshakes van Nutrigo.

Elias-

‘’Dit eiwitpoeder bleek de oplossing voor al mijn problemen te zijn. Gek genoeg was ik niet in staat om de spieren te kweken, waar ik naar op zoek was. Ik heb echt van alles geprobeerd, maar er veranderde niks. Na enkele weken gebruik, was ik na keihard trainen en goede voeding, eindelijk weer goed gebouwd. Ik ben erg tevreden’’

Julian-

Ik ben een iets wat magere amateur bokser en daarom een aantal grote uitdagingen om in de categorie van mijn gewichtsklasse te blijven, alleen door de keiharde training voor de wedstrijden, viel ik te veel gewicht af.

Na het gebruik van Nutrigo lab begon ik weer na twee maanden mooi op gewicht te komen. Gelukkig maar! Nutrigo lab mass loste dit probleem gelukkig voor mij op! Dank je wel!

Reza-

Ik was altijd klein, mager en ook altijd een beetje depressief. Vooral dan, omdat ik het leek dat ik niet in staat was om spiermassa te kweken, wat ik ook deed.

Gelukkig raadde mijn coach Nutrigo Lab Mass aan en of ik het wou proberen. Daarna lukte het mij zomaar om 5 kilo spiermassa te kweken!

Tot hier de ervaringen met dit supplement om spiermassa te kweken. Misschien vraag jij je af waar je dit kan kopen en waar je de gratis potten kan bestellen?

Gelukkig kan dat op de officiële website, waarbij ik ben aangesloten. Dit ka door via één van de blauwe links op deze website te drukken.

Wat is de beste eiwitpoeder of proteïne poeder in 2021

Klik dan nu op de blauwe link en dan kan je gelijk zien hoeveel gratis potten jij bij je bestelling krijgt.

 

Er is wel één disclaimer: Er zijn ook chinese namaak producten op de markt, die je gezondheid geen goed doen. Daarom koop alleen hier via de officiële website om zeker te zijn.

Hopelijk heb ik je wat kunnen helpen in jouw zoektocht welk eiwitpoeder het beste is, maar vooral geschikt voor jou is en met welke supplementen je spiergroei kan versnellen. Ik hoor je graag nog een keer.

Succes met het opbouwen van spiermassa!

Hartelijke groet,

Lucas van Wateringen

 

You may also like

Leave a Comment