Home Supplementen Reviews/ Ervaringen Eiwitshakes voor of na het trainen?

Eiwitshakes voor of na het trainen?

by Lucas van Wateringen
eiwitshakes voor of na het trainen

Moet je voor of na de training eiwitshakes innemen? Dit is een vraag die alle bodybuilders en sporters zichzelf stellen. Ik hoor vaak dat de belangrijkste eiwitinname na de training is. Maar hoe zit het dan met degenen die het voor de sessie nemen eigenlijk?

Let’s find out!…

Eiwitshakes Ervoor of erna ?

Aangenomen wordt dat het nuttig is om een eiwitshake te nemen voordat je gaat sporten. Er zijn twee opties; De eerste is dat je de voorkeur geeft aan koolhydraten en eiwitten voor de training, in plaats van erna. De tweede is om wei eiwitten net voor en net na de training te nemen.

Beide zijn fout!…

De eerste, omdat bodybuilding heel weinig glycogeen als brandstofbron gebruikt, maar eerder creatinefosfaat (anaërobe lactische route).

De tweede, omdat het niet wenselijk is om op de spijsvertering te trainen, omdat het bloed zich meer rond de spijsverteringsorganen concentreert dan in de spieren.

Eiwit voor de training

Eiwit krijgen voor het sporten is nuttig voor mensen die spieren willen opbouwen. Want eiwitten zijn de bouwstenen van spieren. Voor het sporten zorgen eiwitten voor de toevoer van aminozuren die het lichaam nodig heeft om sterker te worden en zich te ontwikkelen. Eiwitten zijn ook betrokken bij de productie van hormonen die essentieel zijn voor spiergroei.

Bovendien anticiperen eiwitten op spierherstel dat zal plaatsvinden na een microtrauma dat door training is ontstaan.

De eiwitshakes met weinig koolhydraten leveren de energie die nodig is voor intensieve trainingen. Het kan op bepaalde dagen handig zijn, maar meestal is het niet nodig. En in dit geval moet de shaker bij voorkeur 1 uur en 30 minuten voor de sessie worden ingenomen, anders pas op voor de spijsvertering …

Het geval van BCAA's vóór de training

Het geval van BCAA’s vóór de training

Het innemen van BCAA’s vóór de training heeft echter een gunstig effect op het voeden van uw spieren tijdens de sessie. De BCAA’s vereisen geen inspanning voor de spijsvertering, ze gaan rechtstreeks naar je spieren om te voeden.

Het innemen van BCAA’s voorkomt door stress veroorzaakte katabolisme, terwijl de eiwitsynthese wordt gestart. Aan de andere kant hebben onderzoeken ook aangetoond dat het nemen van aminozuren voor een sessie die in eiwitpoeder zitten, de vetverbranding tijdens de sessie verhoogde en zelfs 24 uur aanhield.

Dit is handig, vooral als je een koolhydraatarm dieet volgt, omdat BCAA’s ook als brandstof voor je spieren kunnen dienen en de intensiteit kunnen ondersteunen, zelfs bij lage glycogeen niveaus. L-carnitine (niet-essentieel aminozuur) dat vóór de training wordt ingenomen, versterkt de werking van BCAA’s doordat vet als brandstof kan worden gemobiliseerd.

BCAA’s kan je daarom voor, tijdens en na de sessie drinken en zijn daarom bijzonder geschikt voor krachttraining.

Eiwitshakes na de training

Eiwitshakes na de training

Het innemen van eiwitten na de training verbetert het herstel en stimuleert het anabolisme .

Het combineren van eiwitten en koolhydraten na de sessie zou het niveau van cortisol verlagen , waarvan de stijging wordt veroorzaakt door training.

Maar als je niet bijzonder droog bent of binnen 3 uur een maaltijd hebt gehad, moet je lichaam genoeg energie hebben om de sessie aan te kunnen en vet te verbranden.

‘’Eiwitten nemen na de training verbetert het herstel en stimuleert het anabolisme’’

Wat studies zeggen

Een onderzoek onder jongere en oudere mannen toonde aan dat eiwit na inspanning de eiwitsynthese significant verhoogde, ongeacht de leeftijd. Het consumeren van het eiwit na de training zou daarom gunstiger zijn voor de eiwitsynthese en de resultaten van anabolisme verhogen.

Pre-workout aminozuren of pre-workout supplementen die BCAA’s bevatten zouden echter ook gunstig kunnen zijn, terwijl de post-workout eiwit/koolhydraat combinatie spier verspilling zou kunnen verergeren. We weten dat aminozuren direct betrokken zijn bij de aanmaak van eiwitten in je spieren. Ze spelen ook een rol bij de eiwitsynthese na inspanning.

Welke soort eiwit moet je hebben?

Welke soort eiwit moet je hebben?

Je kijkt dan vooral naar de hoeveelheid en verschillende BCAA’s in eiwitshakes en de verteerbaarheid. Het is dan beter om de voorkeur te geven aan wei-eiwit , dat van nature rijk is aan BCAA’s, en aminozuren hebben die goed verteerd worden en daarom zeer goed opneembaar zijn.

Na de training kan caseïne ook het werk doen met zijn langdurige werking en je spieren langdurig van aminozuren voorzien, vooral als je volgende maaltijd ver weg is.

Anders zal een wei-eiwit ook de truc doen. Als je massa wint, is het ook na de training dat de eiwitsnack (+ koolhydraten, oftewel een weight gainer) het meest bevorderlijk is voor de eiwitsynthese.

Er is geen perfecte tijd

Eiwitten zijn ook erg nuttig tussen maaltijden en daarbuiten, omdat het lichaam er niet elke keer te veel van kan opnemen.

De eiwitten worden ‘s ochtends ingenomen en maken een einde aan het katabolisme van de nacht en activeren het anabolisme opnieuw. Als tussendoortje overdag geven ze je een boost.

Vóór de training maken ze jouw sessie productiever. Na de training herstellen ze je spieren en stimuleren ze de groei. ‘S Avonds werken de eiwitten door met het katabolisme van de nacht en werken ze aan de groei van je hormonen.

Kortom, het is belangrijk om een goede eiwitpoeder te hebben, dicht bij je trainingsuren, voor of na om het anabolisme (groei) te stimuleren en het katabolisme (spier verspilling) te beperken. Het hangt af van je doel en het tijdstip van je hoofdmaaltijden en sessies.

Het is aan jou om de formule te testen die het beste bij je past. In de vorm van aminozuren is de verteringsinspanning minder dan bij eiwitten en leent zich daarom voor tussendoortjes voor en tijdens het sporten.

Vind je het moeilijk de juiste en beste eiwitshake te kiezen? lees dan deze mini review hieronder en bekijk of het wat voor jou kan zijn.

Waar koop ik deze eiwit supplementen om spiermassa te kweken?

Waar koop ik deze eiwit supplementen om spiermassa te kweken?

We zijn er al achter gekomen dat we eiwitten en creatine moeten hebben om onze spiergroei te versnellen en op te bouwen. En als het even kan, in een supplement dat zowel de drie soorten eiwit combineert en de creatine toevoegt.

De wetenschappers bij Nutrigo hebben hiervoor gezorgt en hebben een kwalitatief hoogwaardig eiwitpoeder ontwikkeld met creatine erin.

Ik zal een klein beetje uitéénzetten wat je kan verwachten als je het koopt.

Eiwitshakes voor of na het trainen? 3

Wat zijn de voordelen?

  • Alle drie de soorten wei-eiwit poeder zit erin
  • Er is 3000 mg creatine per pot toegevoegd
  • Er is 2000 mg BCAA toegevoegd per pot
  • Deze combinatie met de verschillende wei-eiwitten en creatine haast niet verkrijgbaar
  • Je krijgt gratis potten bij aankoop van meerdere potten Nutrigo lab Mass eiwit poeder

nadelen:

  • Doordat er concentraat in zit, heb je wel iets meer koolhydraten en vetten binnen, maar, omdat de verschillende vormen wei-eiwitten er ook inzitten, balanceert dit zich mooi uit. Ook neem je de positieve eigenschappen mee van wei-concentraat.
  • Het is niet duur, maar echt goedkoop is het ook niet. Het had van mij wat goedkoper gemogen. Aan de andere kant, je krijgt er wel kwaliteit voor terug.

Ervaringen met dit wei-eiwitpoeder

Hier wat ervaringen met dit eiwitpoeder van Nutrigo lab mass eiwitpoeder:

Tarik-

‘’Nutrigo Lab Mass bleek de oplossing voor mijn ellende te zijn. Ik was niet in staat om de spiermassa te kweken, waar ik naar op zoek was, wat ik ook deed. Toen ik dit supplement enkele weken hebt gebruik, was ik eindelijk goed gebouwd’’

Youri-

Ik ben een amateur bokser en ik had een aantal ernstige problemen om in mijn gewichtscategorie te blijven, vanwege intensieve training voor de wedstrijden. Nutrigo lab mass loste dit probleem voor mij op!

Tim-

Ik was altijd mager en een beetje depressief. Ook omdat ik niet in staat was spiermassa op te bouwen, wat ik ook deed. Toen raadde mijn trainer aan om Nutrigo Lab Mass te gebruiken en het lukte me zomaar om 10 pond spiermassa te kweken!

Tot zover de ervaringen met Nutrigo Lab Mass. Als je afvraagt waar je dit kan kopen met de gratis potten, dan kan dat gewoon via deze website in dit artikel, onderaan.

Wat is de beste eiwitpoeder of proteïne poeder in 2021

Als je nu op de blauwe link klikt kan je gelijk zien hoeveel gratis potten jij bij je bestelling krijgt. Weet wel, dat er ook namaak producten op de markt zijn en koop alleen bij de officiële website.

Hopelijk heb ik je een beetje kunnen helpen in de zoektocht welk eiwitpoeder geschikt voor jou is en met welke supplementen je spiergroei kan versnellen. Succes met het opbouwen van spiermassa!

Hartelijke groet,

Lucas

Wees sterk.

Groei door,

Lucas

 

You may also like

Leave a Comment